Wypowiedzi Klientów

(...) Badania rekrutacyjne w pełni spełniły nasze oczekiwania.

NASK Dyżurnet.pl

 

(...) Polecamy firmę "Psychodiagnostyka" jako kompetentnego i solidnego wykonawcę badań psychologicznych kandydatów na pracowników.

Mitsubishi Motors

 

(...) Wyniki badań rekrutacyjnych – patrząc z perspektywy czasu – okazywały się trafne i bardzo pomocne w podejmowaniu decyzji kadrowych, dlatego polecamy „Psychodiagnostykę” jako wartościowe wsparcie procesów rekrutacji i selekcji pracowników.

Babka Medica

 

(...) Pieniądze zainwestowanę w te usługi to jedna z najepszych inwestycji w mojej firmie, to inwestycja w odpowiednich ludzi (...)

Arkada Budownictwo

 

(...) Rekomendujemy "Psychodiagnostykę" jako skuteczne i rzetelne wsparcie procesów rekrutacji i selekcji pracowników (...)

Partner XXI Sp. z o.o.

 

(...) Badania są wykonywane z dużym zaanagażowaniem i zrozumieniem potrzeb spółki. Wyniki badań są bardzo pomocne w procesie zarządzania kadrami (...)

Akademia Uśmiechu/ Eduservice

 

+więcej

Facebook - Lubię to!
Newsletter
Po wpisaniu adresu będziesz powiadamiany o nowościach.
Aktualności
  • 2016-11-07 10:44

    Artykuł "Dobra zasada ograniczonego zaufania" w Newsweek PSYCHOLOGIA

    W nowym numerze Newsweek EXTRA PSYCHOLOGIA (nr 7/2016) został opublikowany artykuł Wojciecha Wyplera pt. "Dobra zasada ograniczonego zaufania" poruszający problem nieuczciwych zachowań w relacji pracownik - pracodawca. Zapraszamy do lektury!

  • 2016-09-16 10:22

    "Anatomia zdrady" w Polsat News 2

    Informacja wydawcy programu "Prawy do lewego, lewy do prawego":

     

    15 września 2016. Afera warszawska zatacza coraz szersze kręgi. O mapie stołecznej reprywatyzacji opowiada Jan Śpiewak ze stowarzyszenia "Miasto Jest Nasze". W drugiej części programu o tym, skąd się bierze niewierność i czy da się przed nią obronić. Gościem Witolda Jurasza jest Wojciech Wypler, ekspert psychologii kłamstwa, autor „Anatomii zdrady".

  • 2016-08-23 17:27

    Anatomia zdrady

    14 września to data premiery wydawniczej książki Wojciecha Wyplera pt. "Anatomia zdrady". Książka ukazuje się nakładem MUZA SA.

     

    Fragment opisu wydawcy: „Anatomia zdrady” Wojciecha Wyplera jest książką poruszającą temat zdrady i kłamstwa w związku, zarówno partnerskim, jak i przyjacielskim, czy rodzinie.  To pozycja szczególna, bowiem autor jest psychologiem, specjalistą od psychologii kłamstwa. Szkolił między innymi agentów służb specjalnych, a więc zawodowych kłamców, aby w sposób wiarygodny potrafili przybierać fałszywą tożsamość.

  • 2016-05-04 14:06

    Raport firmy MBC Smart: REKRUTACJA I RYNEK PRACY 2016. Na co warto zwrócić uwagę w tym roku?

    Niniejszy raport ma za zadanie pokazać prognozę sytuacji na rynku pracy w 2016 roku...

  • 2016-04-18 08:39

    Między bezpieczeństwem a wolnością

    W dniach 21-22 kwietnia 2016 r. w Warszawie odbędzie się organizowana przez Wydział Stosowanych Nauk Społecznych i Resocjalizacji UW konferencja pt. Między bezpieczeństwem a wolnością. Profilaktyka społeczna jako zadanie polityk publicznych...

  • 2015-09-02 09:06

    Interdyscyplinarna konferencja „Gospodarka i Społeczeństwo”

    W dniach 24-25 września 2015 r. w Łodzi odbędzie się organizowana przez Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny Uniwersytetu Łódzkiego interdyscyplinarna konferencja „Gospodarka i Społeczeństwo”.

  • 2015-04-08 09:43

    XIX Międzynarodowa Konferencja. Etyka w życiu gospodarczym.

    W dniach 7-8 maja 2015 r. w Łodzi odbędzie się organizowana przez Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny Uniwersytetu Łódzkiego XIX edycja konferencji „Etyka w życiu gospodarczym”.

A A A

Barman: Najlepiej oszukuje się na drinkach kwaśnych...

2012-06-20 13:23

Na portalu gazeta.pl w cyklu "Polska od kuchni" opublikowano ciekawy wywiad z barmanem, który opowiada o sposobach w jaki oszukiwani są klienci klubów:

 

"Oszukujemy głównie na ilości alkoholu. Jak mamy wlać do drinka 40 ml, to wlewamy 30. To, co zaoszczędzimy, sprzedajemy na lewo. Czyli: sprzedaję cztery razy whisky z colą, a za piątą kasę biorę do kieszeni. Najlepiej oszukuje się na drinkach kwaśnych, bo im kwaśniejszy smak, tym trudniej wyczuć, ile jest alkoholu. Dorabiamy też na likierach, bo zamiast nich możemy do drinka wlać syrop o takim samym smaku. Nie zorientujesz się w różnicy. Co jeszcze... Rozlewamy klientom butelki, których ktoś nie dopił i sobie poszedł. Wnosimy swój alkohol. Uzupełniamy wodę niegazowaną wodą z kranu, butelki zakręcamy i podajemy na stoły. Zdarza się dobijanie do dużych rachunków papierosów, które są dla barmana czy kelnerki. A jak nie ma menedżera, to możemy sprzedać klientom jedzenie pracownicze, to, które mamy za darmo."

 

Barman wyjaśnia również, dlaczego nie obawia się, że pracodawca przyłapie pracowników na tym procederze:

 

"Po pierwsze, nikt nie siedzi i nie ogląda tego (zapisów z monitoringu) przez całą noc. Pewnie by sprawdzali, jakby były braki, ale my robimy tak, żeby braków nie było. A jak są, to od razu nadrabiamy. Po drugie, monitoringi są szybko rozpracowywane przez załogę. Orientujemy się, które miejsce dokładnie filmuje kamera. I wtedy - w kwestii miejsca, w którym stoisz - 40 cm może zrobić kolosalną różnicę."

 

Pytany przez dziennikarza o ewentualne wyrzuty sumienia barman podaje klasyczne samousprawiedliwienia:

 

"Po pierwsze, nie oszukujemy wszystkich klientów. Po drugie, ci, których oszukujemy, często sami sobie na to zasłużyli (dalej racjonalizuje, że w ten sposób miałyby być traktowane tylko osoby nieuprzejme czy niegrzeczne dla obsługi lokalu)."

(...)

"Nie jest też tak, że tylko my robimy wały i oszukujemy ludzi. Mamy nakaz ze strony menedżera, aby sprzedawać przeterminowane produkty, które nam zostały. Na przykład rozwarstwione soki. Zdarza się, że nad pojemnikiem z lodem rozbije się komuś szklanka. Wtedy trzeba wybrać największe kawałki szkła i dalej ten lód nakładać ludziom, bo to towar uznawany za drogi i nie możemy tak po prostu całego pojemnika wyrzucić. Na razie na szczęście obyło się bez wypadku".

 

Co, jeżeli jest prawdą, sugeruje, że nowi pracownicy widzą jak manager i starsi pracownicy oszukują klientów a nawet są do oszukiwania klientów nakłaniani, w wyniku czego włącza się u nich mechanizm obniżenia moralnych barier.

 

 

Link do pełnego tekstu wywiadu z barmanem: http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/1,114883,11974657,Opowiesc_barmana__Zarobki__Zdarzylo_sie_tysiac_zlotych.html?as=1&startsz=x

Link do wywiadu z kelnerką: http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/1,114883,11928310,Opowiesc_kelnerki__Wygazowane_piwo__To_zlewki_albo.html?as=2&startsz=x

 

 


 

 

W dziale Artykuły znajduje się tekst zatytułowany "Jak można badać uczciwość kandydatów?" dot. zagadnienia kwestionariuszowego pomiaru uczciwości a także artykuł pt. „Jak on mógł tak postąpić!?” w którym staramy się wyjaśnić dlaczego porządni ludzie mogą zachowywać się nieuczciwie.

 

W dziale Wypowiedzi dla mediów znajdują się nasze komentarze dotyczące problemu kradzieży pracowniczych, które pojawiły się w artykułach: "Wróg we własnym biurze""Kradzieże i oszustwa w pracy. Oto grzechy Polaków""Jak ukraść autostradę? Co znika z budowy?""Kradzieże pracownicze. Pociąg do jumy""Co czwarty pracownik okrada swoją firmę".